برنامه نویسی بلاکچین - قراردادهای هوشمند - ساخت nft

برنامه نویسی بلاکچین - قراردادهای هوشمند - ساخت nft

برنامه نویسی بلاکچین - قراردادهای هوشمند - ساخت nft

برنامه نویسی بلاکچین - قراردادهای هوشمند - ساخت nft

برنامه نویسی بلاکچین - قراردادهای هوشمند - ساخت nft

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در اینجا چیزی است که باید در مورد مشاور حقوقی بلاک چین بدانید
نقش‌ها و مسئولیت‌ها: یک مشاور حقوقی بلاک چین بر ایجاد مشارکت‌های قانونی تمرکز می‌کند و به شرکت‌ها در مورد ساختار پیشنهادات ارزهای دیجیتال مشاوره می‌دهد. مشاور حقوقی به مشتریانی که راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین، ایجاد یا استفاده از ارزهای دیجیتال، ادغام فناوری‌های مبتنی بر دفتر کل دیجیتال بر اساس قوانین و مقررات فعلی بلاک چین در کشورهای مربوطه را انجام می‌دهند، مشاوره ارائه می‌کند. میانگین حقوق (سالانه): 140000 دلار آمریکا

برای اطلاع از دلایل افزایش استفاده از ارز دیجیتال در تجارت مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز شغل مشاور حقوقی بلاکچین

  • مشاور حقوقی بلاک چین باید دارای مدرک قانونی تایید شده از یک موسسه معتبر باشد.
  • باید دانش عمیقی در مورد مسائل توکن و تجارت داشته باشد تا عملیات توکن مشتریان توسط اسناد قانونی پشتیبانی شود.
  • باید نحوه تنظیم قراردادها و بروشورهای تجاری را با رعایت قوانین کشور بداند.
  • نامزدها باید بدانند که چگونه از بلاک چین برای استفاده ایمن از فناوری بدون هیچ پیامد قانونی استفاده کنند.
  • داشتن دانش دقیق در مورد قراردادهای هوشمند ضروری است.

3 دوره برتر آنلاین آموزش مشاور حقوقی بلاک چین

متخصص حرفه ای بلاک چین و قانون توسط شورای بلاک چین: این آموزش در درجه اول برای راهنمایی یک فرد در ایجاد راه حل هایی ایجاد شده است که می تواند بر تمام جنبه های قانون تأثیر بگذارد. از آنجایی که بازار متخصصان بلاک چین در خدمات حقوقی در حال افزایش است، این گواهینامه برای نشان دادن برتری رقابتی نسبت به سایر نامزدها عالی خواهد بود. Certificate on Blockchain and Law by Enhelion: این دوره گواهی توسط Enhelion با همکاری Scriboard Advocates و مشاوران حقوقی ارائه شده است. هدف این دوره ارائه درک بهتر از بلاک چین، پلتفرم های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند و سایر فناوری های مرتبط است. Blockchain and Law by Udemy: این دوره به زبان آموزان مقدمه ای با مسائل حقوقی، خط مشی و مقرراتی موثر بر بلاک چین می دهد. این به نامزدها کمک می کند تا مسائل مختلف حقوقی پیچیده ای را که مربوط به فناوری بلاک چین است کشف کنند.

3 مؤسسه آموزشی برتر ارائه دهنده آموزش مشاور حقوقی بلاک چین

  • دانشگاه نیویورک (NYU): برنامه درسی دانشگاه به جای کدگذاری فناوری اطلاعات بلاک چین، بر کاربرد بلاک چین تمرکز دارد. این دوره را برای بلاک چین، مفاهیم حقوقی آن و فین تک در سال 2014 آغاز کرد، با هدف ارائه بهترین آموزش به دانشجویان خود که مشتاق شغل در بلاک چین هستند.
  • دانشگاه پرینستون: این دانشگاه یکی از نمادین ترین دانشگاه ها برای کسانی است که می خواهند حرفه ای را در بلاک چین دنبال کنند. این دانشگاه همچنین یک دوره آنلاین برای این فناوری و سایر فناوری های مرتبط با فین تک با همکاری Coursera ارائه می دهد.
  • دانشگاه استنفورد: دانشگاه استنفورد یکی از موسسات اصلی در آمریکا است. دوره بلاک چین آن شامل مطالعه برنامه های کاربردی فعال بیت کوین است. همچنین در مورد قوانین و مقررات فعلی فین تک، در حال اجرا در کشورهای مختلف آموزش می دهد.

5 استخدام کننده برتر برای این شغل: استخدام مشاور ارز دیجیتال

Bryan Cave Leighton Paisner: این یک شرکت حقوقی است که به مشتریان خود کمک می کند و آنها را در مورد مقررات مالی که بر پروژه های ارز دیجیتال آنها تأثیر می گذارد راهنمایی می کند. تمرکز این شرکت بر پر کردن شکاف بین قوانین موجود و آینده و همچنین ارزهای دیجیتال است. کاوینگتون: شرکت حقوقی طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهد. آنها متخصصان ماهری را استخدام می کنند که دانش و تجربه لازم را برای کمک به امنیت داده ها، حریم خصوصی و سایر موارد مرتبط با مشتریان دارند. دنتونز: دنتون یک شرکت حقوقی برنده جوایز است که با سازمان های بسیار محترم به عنوان مشتریان سروکار دارد. این شرکت به دلیل خدمات با کیفیت خود شناخته شده است و بهترین ذهن های حقوقی را در تجارت جذب می کند. Davis Wright Tremaine LLP: این شرکت در ارائه خدمات به مشتریان از هر دو انتهای طیف، که شامل امور مالی سنتی و مالی دیجیتال است، تخصص دارد. وکلا همیشه با اطلاعات نظارتی خود پیشرفته هستند و از همسویی مشتریان با مقررات کشور اطمینان حاصل می کنند. گروه DLA Piper: این یک شرکت حقوقی شناخته شده بین المللی است که بر صنعت فناوری مالی تمرکز دارد. آنها با بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری VC، و همچنین موسسات مالی معروف در حال ظهور در بخش های فناوری کار می کنند.

 

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً نظر نویسنده است و توصیه سرمایه گذاری نیست - فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. با استفاده از این، شما موافقت می کنید که اطلاعات به منزله هیچ گونه دستورالعمل سرمایه گذاری یا مالی نیست. تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری با مشاوران مالی تماس بگیرید.سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً نظر نویسنده است و توصیه سرمایه گذاری نیست - فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. با استفاده از این، شما موافقت می کنید که اطلاعات به منزله هیچ گونه دستورالعمل سرمایه گذاری یا مالی نیست. تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری با مشاوران مالی تماس بگیرید.

  • رویا مهدی لو
  • ۰
  • ۰

با در نظر گرفتن مزایای کریپتو
تعداد فزاینده ای از شرکت ها در سراسر جهان از بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال برای اهداف سرمایه گذاری، عملیاتی و معاملاتی استفاده می کنند. مانند هر مرزی، خطرات ناشناخته، اما انگیزه های قوی نیز وجود دارد. انواع سؤالات و بینش‌هایی را که شرکت‌ها باید در نظر داشته باشند، بررسی کنید تا مشخص کنند که آیا و چگونه از دارایی‌های دیجیتال استفاده کنند یا خیر. قبل از ادامه مقاله، اگر قصد دارید با تبلیغات و آگهی ارز دیجیتال آشنا شوید، به کریپتو ادز مراجعه کنید.

چرا استفاده از رمزنگاری را در نظر بگیرید؟ 

بر اساس یک برآورد از اواخر سال 2020، بیش از 2300 کسب و کار ایالات متحده بیت کوین را می پذیرند، و این شامل دستگاه های خودپرداز بیت کوین نمی شود. تعداد فزاینده ای از شرکت ها در سراسر جهان از بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال برای اهداف سرمایه گذاری، عملیاتی و معاملاتی استفاده می کنند.

استفاده از کریپتو برای انجام تجارت، فرصت ها و چالش های زیادی را به همراه دارد. مانند هر مرزی، هم خطرات ناشناخته و هم انگیزه های قوی وجود دارد. به همین دلیل است که شرکت‌هایی که جرأت می‌کنند از رمزنگاری در تجارت خود استفاده کنند باید دو چیز داشته باشند: درک روشنی از چرایی انجام آن اقدام و فهرستی از سؤالات زیادی که باید در نظر بگیرند.

این مقاله تلاش می‌کند تا به شما و شرکت‌تان یک مرور کلی از انواع سؤال‌ها و بینش‌هایی ارائه دهد که شرکت‌ها باید در نظر داشته باشند تا مشخص کنند که آیا و چگونه از رمزنگاری استفاده کنند یا خیر. بنابراین، اگر شرکت شما قصد دارد در کریپتو مشارکت کند، مهم است که از قبل فکر کنید، آماده شوید و به روشی متفکرانه مشارکت کنید. (برای ملاحظات مربوط به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال، لطفاً به گزارش تکمیلی Deloitte، شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کریپتو: ملاحظات مربوط به تخصیص به دارایی‌های دیجیتال مراجعه کنید.) Corporates investing in crypto: Considerations regarding allocations to digital assets.)

کریپتو چه کاری می تواند برای شرکت شما انجام دهد؟

برای برانگیختن تفکر شرکت شما در مورد رمزنگاری، در اینجا برخی از دلایلی که در پشت آن وجود دارد که چرا برخی از شرکت ها در حال حاضر از رمزنگاری استفاده می کنند آورده شده است:

  • Crypto ممکن است دسترسی به گروه های جمعیتی جدید را فراهم کند. کاربران اغلب مشتریان پیشرفته‌تری را معرفی می‌کنند که شفافیت در تراکنش‌های خود را ارزشمند می‌دانند. یک مطالعه اخیر نشان داد که تا 40٪ از مشتریانی که با ارز دیجیتال پرداخت می کنند، مشتریان جدید شرکت هستند و مقدار خرید آنها دو برابر کاربران کارت اعتباری است.
  • معرفی رمزارز در حال حاضر ممکن است به افزایش آگاهی داخلی در شرکت شما در مورد این فناوری جدید کمک کند. همچنین ممکن است به موقعیت شرکت در این فضای نوظهور مهم برای آینده ای که می تواند شامل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی باشد کمک کند.
  • کریپتو می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری‌های سنتی که توکن‌سازی شده‌اند و همچنین به کلاس‌های دارایی جدید، دسترسی به سرمایه‌های جدید و نقدینگی را امکان‌پذیر کند.
  • Crypto گزینه های خاصی را ارائه می دهد که به سادگی با ارز فیات در دسترس نیستند. برای مثال، پول قابل برنامه‌ریزی می‌تواند به اشتراک گذاری درآمد در زمان واقعی و دقیق کمک کند و در عین حال شفافیت را برای تسهیل آشتی در دفتر پشتیبان افزایش دهد.
  • شرکت‌های بیشتری متوجه می‌شوند که مشتریان و فروشندگان مهم می‌خواهند با استفاده از رمزنگاری تعامل داشته باشند. در نتیجه، ممکن است نیاز باشد که کسب و کار شما برای دریافت و پرداخت کریپتو در موقعیتی قرار گیرد تا از تبادلات روان با سهامداران کلیدی اطمینان حاصل شود.
  • کریپتو یک راه جدید برای تقویت مجموعه ای از فعالیت های سنتی تر خزانه داری فراهم می کند، مانند:
  • امکان انتقال پول ساده، بی‌درنگ و ایمن
  • کمک به تقویت کنترل بر سرمایه شرکت
  • مدیریت ریسک ها و فرصت های مشارکت در سرمایه گذاری های دیجیتال
  • کریپتو ممکن است به عنوان یک جایگزین موثر یا دارایی متعادل کننده برای پول نقد عمل کند که ممکن است در طول زمان به دلیل تورم کاهش یابد. کریپتو یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری است و برخی از آن‌ها مانند بیت کوین در پنج سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. البته خطرات نوسانی واضحی وجود دارد که باید با دقت در نظر گرفته شود.

دو مسیر اصلی برای استفاده از رمزنگاری

اولین سوالی که باید هنگام استفاده از رمزنگاری در عملیات شرکت خود بپرسید این است: آیا رمزارز را در ترازنامه خود نگه می‌داریم یا صرفاً پرداخت‌های دارای رمزنگاری را قبول می‌کنیم؟ برای تعیین مسیر درست برای کسب و کار خود، باید بهترین را برای اهداف تجاری خود تعیین کنید. مزایای بالقوه، معایب، هزینه ها، خطرات، سیستم مورد نیاز و موارد دیگر را در نظر بگیرید. بخش‌های زیر ملاحظات گسترده‌ای را در مورد دو مسیر مختلف ارائه می‌کنند، زیرا شرکت شما سفر ارز دیجیتال خود را آغاز می‌کند.

شاید بخواهید بدانید که چگونه باید در دنیای کریپتو فعالیت کنید. بهتر است با فرصت های شغلی ارز دیجیتال آشنا شوید.

 

فعال‌سازی پرداخت‌ها: «Hands-off»

برخی از شرکت ها فقط برای تسهیل پرداخت ها از رمزنگاری استفاده می کنند. یکی از راه‌های تسهیل پرداخت‌ها این است که به سادگی وارد و خارج از کریپتو به ارز فیات برای دریافت یا انجام پرداخت‌ها بدون دست زدن به آن تبدیل کنید. به عبارت دیگر، این شرکت در حال اتخاذ رویکرد «دست‌آزار» است که رمزارز را از کتاب‌ها دور نگه می‌دارد.

فعال کردن پرداخت‌های کریپتو، مانند بیت کوین، بدون وارد کردن آن به ترازنامه شرکت ممکن است ساده‌ترین و سریع‌ترین نقطه ورود به استفاده از دارایی‌های دیجیتال باشد. ممکن است به کمترین تعدیل در طیف عملکردهای شرکت نیاز داشته باشد و ممکن است به اهداف فوری، مانند دستیابی به مشتریان جدید و افزایش حجم هر معامله فروش، خدمت کند. شرکت‌هایی که از این استفاده محدود از رمزنگاری استفاده می‌کنند، معمولاً به فروشندگان شخص ثالث متکی هستند.

فروشنده شخص ثالث که به عنوان نماینده شرکت عمل می کند، از طریق تبدیل به ارز فیات یا خارج از آن، پرداخت ها را به صورت رمزنگاری می پذیرد یا انجام می دهد. این ممکن است ساده ترین گزینه برای پیگیری باشد. و، به احتمال زیاد، ممکن است اختلالات نسبتا کمی در عملکرد داخلی شرکت ایجاد کند، زیرا رویکرد «دست‌آزار» کریپتو را از ترازنامه شرکت دور نگه می‌دارد.

فروشنده شخص ثالث، که برای این سرویس هزینه ای دریافت می کند، به بخش عمده سوالات فنی رسیدگی می کند و تعدادی از ریسک ها، انطباق ها، و مسائل را از طرف شرکت کنترل می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که شرکت لزوماً از هرگونه مسئولیت در قبال ریسک، انطباق و مسائل کنترل داخلی مبرا است. شرکت ها همچنان باید به مسائلی مانند مبارزه با پولشویی توجه دقیق داشته باشند و نیازهای مشتری شما (AML و KYC) را بدانند. و البته، آنها همچنین باید از هرگونه محدودیتی که توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) تعیین شده است، تبعیت کنند، آژانسی که تحریم های اقتصادی و تجاری تعیین شده توسط دولت ایالات متحده را مدیریت و اجرا می کند.

فعال کردن پرداخت‌ها: «دستی»

اگر شرکتی آماده فراتر رفتن از پرداخت‌های رمزنگاری ساده است و قصد دارد پذیرش رمزارز را در عملیات و عملکرد خزانه داری گسترش دهد - به عبارت دیگر، مسیر "دستی" را طی کند - ممکن است به طور بالقوه افزایش قابل توجهی در مزایا پیدا کند. و همچنین در تعداد موارد فنی که باید به آنها رسیدگی شود.

خزانه شرکت ممکن است برای آماده سازی خود چندین موضوع اولیه را در نظر بگیرد، از جمله:

  • این شرکت می خواهد با استفاده از رمزنگاری به چه چیزی دست یابد؟
  • خزانه داری برای به دست آوردن دانش لازم برای دریافت، نظارت و مدیریت پرداخت ارز دیجیتال چه اقداماتی انجام داده است؟
  • آیا وزارت خزانه‌داری فکر می‌کند که شرکت باید نگهبانی خود کریپتو را حفظ کند یا آن را به شخص ثالث واگذار کند؟
  • چه تدابیری وجود دارد یا چه فکری برای سرمایه گذاری احتمالی در ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی جدید وجود دارد؟
  • وزارت خزانه داری با پیش بینی انتشار نهایی ارزهای دیجیتال توسط بانک های مرکزی چه اصلاحاتی را پیش بینی می کند؟

خزانه داری به طور جدانشدنی در این تصمیمات و تغییرات مورد نیاز آنها دخیل خواهد بود، زیرا:

گروه های خزانه داری سنتی روابط مالی شرکت را حفظ می کنند (به عنوان مثال، گروه های بانکی، شرکای سرمایه گذاری، ارائه دهندگان سرمایه در گردش شخص ثالث).
خزانه‌داری تعیین می‌کند که شرکت‌ها به کدام نوع خدمات بانکی و مالی – که اکنون در یک اکوسیستم دارایی دیجیتال بالقوه گسترده‌تر و جسورتر قرار دارند – نیاز دارند.

دو مسیر وجود دارد که یک شرکت می تواند در هنگام پذیرش گسترده تر رمزنگاری "عملی" دنبال کند:

  • از یک فروشنده یا متولی شخص ثالث برای حفظ قیومت رمزارز در یک بلاک چین و ارائه خدمات مدیریت کیف پول که ردیابی و ارزیابی دارایی های رمزنگاری را تسهیل می کند، استفاده کنید.
  • رمزنگاری را در سیستم های خود شرکت ادغام کنید و کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنید. (برای تعیین اینکه آیا مجوزی برای فعال کردن انتقال رمزنگاری مورد نیاز است یا خیر، با مشاور حقوقی خود مشورت کنید.)
  • اکثر شرکت‌هایی که در حال حاضر از رمزنگاری به روش «دستی» استفاده می‌کنند، از یک متولی شخص ثالث استفاده می‌کنند. با توجه به آن گرایش، این مسیر را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.
  • رویکرد دوم، حضانت از خود، پیچیدگی بیشتری را نشان می‌دهد و به تجربه عمیق‌تری نیاز دارد. علاوه بر این، اگر شرکت این مسیر را دنبال کند، احتمالاً مسئولیت بیشتری در قبال کارهایی که از تراکنش‌هایش پشتیبانی می‌کند، خواهد داشت. با این اوصاف، بسیاری از موارد زیر، اگر نگوییم بیشتر، برای شرکت هایی که خود حضانت دارند نیز قابل اجرا خواهد بود.

 

  • رویا مهدی لو